اثربخشی تبلیغات چیست؟
شرکتهای کوچک و بزرگ برای اندازه گیری اثربخشی تبلیغات خود از آمارها یا معیارهای مختلفی استفاده میکنند. این اندازه گیریها میتواند برای انواع تبلیغات، از جمله؛ تلویزیون، رادیو، ایمیل، تبلیغات اینترنتی و حتی بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده شوند.
اثربخشی تبلیغاتی یک شرکت معمولا با هر چه بیشتر در معرض نمایش قرار دادن آن، به مرور زمان افزایش مییابد (البته تا جایی که منجر به تنفر و دلزدگی مخاطب نشود، بلکه در شکلگیری نگرش مخاطبان نسبت به تبلیغات موثر باشد)، اما اهداف تبلیغاتی خاصی تقریبا بلافاصله محقق میشوند.
به طور کلی، زمانهای مختلفی برای سنجش اثربخشی تبلیغات وجود دارد که میتواند نتایج مقطعی یا نتیجهی کلی از اثربخشی تبلیغات را در اختیار ما قرار دهد.
همکاری با شرکت نفت سپاهان
شرکت نفت سپاهان در غالب شرکت کیمیا اسپیدی قشم اقدام به تولید و عرضه روغن موتور و محصولات مکمل آن در داخل ایران نموده است. این شرکت در تلاش است با ارائه محصولات با کیفیت، تحت برند Speedy سهم بازار مناسبی در داخل و خارج از کشور کسب نماید.
شرکت کیمیا اسپیدی قشم در راستای ترویج برند Speedy اقدام به برگزاری کمپین های تبلیغاتی از جمله آگهیهای تلویزیون نموده است. پس از برگزاری کمپینهای تبلیغاتی مجموعه پژوهشهای تحت عنوان “اثربخشی تبلیغات” انجام میگیرد تا میزان تاثیر این تبلیغات اندازهگیری شده و مسیر آینده کمپینهای تبلیغاتی مشخص و روشن گردد.
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران طی قراردادی با شرکت کیمیا اسپیدی قشم درحال بررسی اثربخشی تبلیغات اخیر برند Speedy در سطح جامعه بخصوص مالکین خودروهای ایرانی است. در این پژوهش سوال هایی از جمله عادات مصرف، برند مورد استفاده و نوع خودرو پرسیده میشود.
امید است با بهره برداری از نتایج این پژوهش قدمی در راستای بالا رفتن کیفیت و نحوه ارائه محصولات شرکت Speedy و برندهای ایرانی برداشته شود.