شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با شروع فعالیت خود از سال ۱۳۷۸ بهعنوان یک واحد پیشرو با بهرهگیری از بهروزترین مدلهای تحقیقاتی و منطبق با روشهای علمی تحقیق، اقدام به تهیه نقشه راه جهت کسب و کارها و طراحی تحقیقات متنوع بازاریابی (کیفی و کمی) از مرحله طراحی ابزار تحقیق و جمعآوری اطلاعات تا تهیه گزارش نموده است. همچنین این واحد با استفاده از تکنیکهای بازاریابی و به کمک تیم بازاریابی خود، سازمانهای مختلف را در راه رسیدن به میزان فروشی بالاتر یاری نموده و تصویر ذهنی مثبتی را از سازمان در ذهن مشتری ایجاد مینماید.
درحال حاضر بهصورت همزمان در این مرکز بیش از بیست تحقق و مطالعه بهصورت روزانه انجام میپذیرد. مرکز تماس شــرکت بازرســی کیفیــت و اســتاندارد ایــران در محلــی مجــزا از دفتر مرکزی شــرکت در فضــایی بــا مســاحت ۷۵۰ متــر مربــع در غــرب تهــران واقــع شــده اســت.
این واحد با بیش از ۳۵۰ نفر پرسشگر تلفنی آموزش دیده و مجرب مستقر در مرکز تماس و بیش از ۴۰ نفر پرسشگر مجرب حضوری در سطح کشور با قابلیت اجرای تحقیقات میدانی چهره به چهره مستقر در مراکز منطقه ای، آمادگی اجرای انواع مصاحبه های کمی و کیفی را برای انواع طرح های نظرسنجی فراهم نموده است. این پرسشگران با توجه به قابلیت های خود، تحت آموزش های نظری و عملی در خصوص نحوه انجام کار قرار می گیرند. برای حفظ عملکرد مطلوب پرسشگران نظام کنترل ادواری فعالیت افراد و تعریف اقدامات اصلاحی جهت بهبود به صورت مستمر صورت می گیرد
امکانــات ســختافــزاری و نرمافــزاری ایــن مرکــز بــهگونــهای فراهــم شــده اســت تــا انجــام پروژههــای متعــدد جمــعآوری اطاعــات و نظرســنجی مطابــق بــا انتظــار شــرکتها بــه ســادگی امکان پذیــر باشــد.
قابلیت هــای اجرایــی ایــن مرکز در خصــوص انــواع طرح هــای تحقیقاتــی، پژوهشــی و بازاریابــی در کوتاه تریــن زمــان ممکــن ســبب شــده اســت تــا صنایــع مختلــف بــرای بهبــود مســتمر عملکــرد خــود در ارتبــاط بــا مشــتریان از خدمــات آن اســتفاده نمایند.
مهمترین فعالیتهای تیم کارشناسی عبارتند از:
- طراحی پژوهشهای گوناگون براساس بهروزترین روشهای تحقیق علمی
- ارائه گزارشهای توصیفی و تحلیلی در بازههای موردنیاز و ارائه راهکارهای بهبود شاخصهای مورد بررسی در پژوهش
- ایجاد بسترهای موردنیاز برای اجرای طرحهای بازاریابی شرکتهای مختلف با توجه به ویژگیهای کالا و خدمات قابل ارائه