نتایج نظرسنجی مشترکین رومینگ نشان داد:
نتایج حاصل از پروژه رضایت مشترکین سرویسها نشان میدهد، بیش از 70 درصد مشترکین قبل از انجام سفر تعرفههای خدمات رومینگ را چک نمیکنند.
این پروژه هر 6ماه یکبار توسط واحد مهندسی بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انجام میشود که چهارمین دوره آن در بهمنماه به اتمام رسید.
به طور کلی در این 4دوره، طی برقراری تماس با 11478 مشتری سرویسهای رومینگ، تعداد 4333 پرسشنامه تکمیل شد که بررسیها نشان میدهد در تمامی این 4دوره، مشتریان از شاخص “کیفیت صدا و آنتندهی مکالمه رومینگ” بیشترین رضایت و درخصوص شاخص “هزینه مکالمه رومینگ” کمترین میزان رضایت را داشتند.
لازم به ذکر است هدف از اجرای این پروژه سنجش میزان آگاهی کاربران از سرویسها و سنجش میزان رضایت مشتریان از سرویسهای استفاده شده در شبکه (مکالمه و اینترنت) است که طی آن میزان رضایت مشتریان درخصوص 4 شاخص کیفیت صدا و آنتندهی مکالمه رومینگ، هزینه اینترنت رومینگ، هزینه مکالمه و سرعت اینترنت مورد سنجش و بررسی قرار میگیرد.