توسط واحد تحقیقات مشتری و بازار انجام شد:

نظرسنجی درباره بازگشت قیمت‌ها به آگهی ‌های اینترنتی:

با بازگشت قیمت خودرو و مسکن به پلتفرم‌ها پس از هشت‌ماه، سایت نیازمندی آنلاین دیوار به منظور احترام به نظرات کاربران، با همکاری واحد تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، نظر کاربران خود را در دوگروه (مشاورین املاک و کاربران عادی) مورد بررسی قرارداد.

مشخصات پروژه:

در این طرح با 400 نفر از مشاورین املاک و 500 نفر از کاربران عادی که جز کاربران فعال وب اپلیکیشن دیوار هستند، مصاحبه تلفنی صورت گرفت که از این بین ۷۳ درصد اظهار کرده‌اند در سه ماه اخیر به‌مقدار زیاد یا خیلی زیاد از پلتفرم‌های آنلاین مانند دیوار، شیپور و باما برای خرید و فروش مسکن و خودرو استفاده کرده‌اند و این نشان‌دهنده آنست که بخش قابل توجهی از جامعه، معاملات خود را از طریق این پلتفرم‌ها انجام می‌دهد.

یکی از موارد مورد بررسی در این نظرسنجی تاثیر بازگشت قیمت‌ها بر سه شاخص “آرامش بازار”، “سهولت و سرعت معاملات” و “شفافیت در بازار” بوده که بر اساس نتایج بدست آمد ، ۷۰ درصد کاربران معتقد بودند بازگشت قیمت به آگهی‌های فروش مسکن و خودرو در این پلتفرم‌ها به ایجاد “آرامش در این بازارها” کمک کرده است. همچنین ۸۱ درصد از کاربران در مجموع از بازگشت قیمت به آگهی‌های فروش مسکن و خودرو در پلتفرم‌های آگهی آنلاین ابراز رضایت کرده‌اند که از دو فاکتور مهم «بازگشت شفافیت به بازار» و «صرفه‌جویی در وقت و هزینه» نشات می‌گیرد.

لازم به ذکر است در اردیبهشت‌ماه امسال برخی از مسئولان، درج قیمت در آگهی‌های اینترنتی فروش مسکن و خودرو در پلتفرم‌هایی مانند دیوار، شیپور را موجب نابسامانی بازار مسکن و خودرو کشورمان و درنتیجه سودجویی دلالان دانستند که منجر به به هم ریختن بازار و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها شده‌اند. به همین دلیل با تصمیم مسئولان و با حکم قضایی، درج قیمت مسکن و خودرو در پلتفرم‌های انتشار آگهی نظیر دیوار و شیپور ممنوع اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست