یکی از فواید مطالعات و تحقیقات مشتری و بازار بر کسب و کار:
رضایت بخشی به مشتریان ناراضی راهی برای پیشگیری از شکایت میباشد به همین منظور همکاری جدیدی بین شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و شرکت کامپیوتری ایزی (easy) صورت گرفت که براساس آن طرح پیگیری مشتریان خدمات پس از فروش شرکت ایزی به واحد تحقیقات مشتری و بازار ISQI سپرده شد.
شرکتها در قرن 21، دچار تغییرات بسیار شده اند. امروزه دیگر هیچ موسسه ای که برحسب تصادف و شانس منتظر فروش کالاهای خود باشد، عملا در صحنه تجارت باقی نخواهندماند. بی گمان امروزه مهمترین دغدغه ذهنی هر سازمان یافتن مشتری و در نهایت حفظ و ایجاد وفاداری در مشتریان است…
شناسایی مشتریان ناراضی از خدمات دریافت شده و هماهنگی برای مراجعه مجدد آنها، اطلاعرسانی به مشتریان و آگاهسازی ایشان از شرایط و ضوابط گارانتی, رسیدگی به درخواستهای مشتریان ، جلوگیری از ثبت شکایات ، شناخت کامل از وضعیت رضایت مشتری از جمله اثراتی است که از طریق نظرسنجی و تحقیقات مشتری برای یک کسب و کار حاصل میشود که افزایش رضایت مشتریان از خدمات ارائه شده را به دنبال خواهد داشت.
بنابر این طرح که در راستای ارتقای رضایت مشتریان اجرا شد، در قالب پرسشنامهای بسته با مشتریان سه ماهه دوم سال جاری شرکت ایزی که بخش اعظم آن را کاربران خانگی و شرکتهای خصوصی در بر گرفتهاند، مصاحبه تلفنی در مرکز تماس شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران صورت گرفت و نظرات این مشتریان به شرکت کامپیوتری ایزی ارائه گردید.
شرکت کامپیوتری ایزی نماینده رسمی دی- لینک در ایران بوده که در زمان ورود اینترنت به ایران، یکی از پایهگذاران اصلی شبکه در کشور محسوب میشود. این شرکت با 28 سال سابقه حضور در حوزه فناوری اطلاعات، از عرضهکنندگان محصولات خانگی و تجهیزات سازمانی است که یکی از ممتازترین سازندگان شبکه در دنیا و خاورمیانه به شمار میآید.