رضایت مشتریان از تایر خودرو چگونه است؟

۱ دیدگاه

هر قطعه از اتومبیل نقش خاصی در آن ایفا می‌کند، کیفیت هر کدام از این قطعات در نحوه عملکرد خودرو مؤثر است، معمولاً تأثیر تایر خودرو بر این موضوع فراموش می‌شود این در حالی است که انتخاب لاستیک مناسب برای اتومبیل می‌تواند باعث بهبود مصرف سوخت،جایجایی و ایمنی کلی افراد شود.

هر ساله شرکت J.D POWER در آمریکا، میزان رضایت صاحبان خودروهای جدید از تایر فابریک و اصلی بعد از گذشت 1 الی 2 سال از خرید خودرو را می‌سنجد، در این مطالعه میزان رضایت مشتریان از تایر خودرو ، مشکلاتی که مشتری تجربه کرده، رفتار تعویض تایر، توصیه و انتخاب او برای برند تایر و همینطور اهمیت نسبی ویژگی‌های تایر را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

به‌همین منظور بعد از مشورت با خبرگان و کارشناسان این صنعت، با 338 نفر از مالکان خودروهای داخلی و خارجی با انتخاب شاخص‌های زیر، اقدام به نظرسنجی کرده‌ایم:

  • شاخص برند
  • سابقه و نظر فرد در مورد زمان تعویض تایر
  • میزان رضایتمندی از ویژگی‌های ساختاری
  • رضایت از قیمت

نتایج حاصل از این نظرسنجی:

برند بارز با 18.9% در حال حاضر بیشترین تعداد مصرف‌کننده را دارد، همینطور این برند بعد از برند‌های میشلین و هنکوک دارای جایگاه سوم در بین محبوب‌ترین برند‌ها می‌باشد.

در زمان تعویض تایر 66% از افراد، همان برند قبلی خود را انتخاب می‌کنند که در این بین استفاده‌کنندگان برند هنکوک بیشترین وفاداری را به برند خود خواهند داشت، همچنین 7% از مشتریانی که قصد دارند برند جدیدی را نیز جایگزین کنند هم، این برند را انتخاب خواهند کرد.

نزدیک به نیمی از مصاحبه‌شوندگان تاکنون لاستیک اتومبیل خود را تعویض کرده‌اند، 21.7% از این افراد در ابتدای خرید خودرو اقدام به این کار کرده‌اند که این نشان‌دهنده‌ی نارضایتی از تایر فابریک خودرو است.

 

بیشترین دلایل تعویض تایر‌های آسیب دیده، ساییدگی بالا، ترکیدگی و خشک بودن محصول است، این در حالی است که بیشتر افراد اگر با آسیب دیدگی و خرابی لاستیک خودرو مواجه نشوند ترجیح می‌دهند بعد از 50 هزار کیلومتر کارکرد، لاستیک ماشینشان را عوض کنند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است میزان رضایتمندی مشتریان از ویژگی‌های ساختاری تایرهای موجود در بازار به‌طور میانگین در یک سطح قرار دارد.

همچنین میزان رضایت مشتریان از قیمت تایر که در حال حاضر استفاده می‌کنند، نسبت به سایر برندهای داخلی و خارجی و در مقایسه با کیفیت این محصول مورد بررسی قرار گرفته است، از نتیجه حاصل‌شده مشاهده می‌شود که برند های یوکوهاما، جی‌تی، میشلین، هنکوک دارای بیشترین میزان رضایت در این شاخص هستند.

نوشته‌های پیشین
ارزیابی وفاداری مشتریان صنعت خودرو با شاخص NPS
نوشته‌ی بعدی
نظرسنجی رضایت مشتریان از کیفیت خودرو

۱ دیدگاه. ترک جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست