توسط واحد تحقیقات و بازار ISQI و به سفارش بانک ملی ایران انجام شد:
شناسایی دلایل مراجعات حضوری مشتریان به بانک ها برای جلوگیری از شیوع کرونا

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به درخواست بانک ملی ایران، اقدام به تحقیق درخصوص علل مراجعه حضوری مشتریان به شعب این بانک کرد.

به گزارش روابط عمومی ISQI، این پژوهش توسط واحد تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در قالب پرسشنامه‌ای باز صورت گرفته که طی آن دلایل عمده مراجعات حضوری مشتریان و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شعب به‌منظور سهولت در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی مدیران ارشد بانک ملی ایران در راستای بهبود ارائه خدمات به صورت غیرحضوری و رفع مشکل ازدحام در برخی شعب پرازدحام مورد بررسی قرار گرفت.

در این پژوهش ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، از 3736 مشتری (شامل صاحبین حساب در بانک ملی ایران و مشتریان سایر بانک‌ها)، توسط پرسشگران میدانی آموزش دیده و متبحر از واحد تحقیقات مشتری و بازار ISQI در92 شعبه مستقر در 11 استان کرمانشاه، مرکزی، خراسان رضوی، مازندران، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، چهارمحال بختیاری، فارس، خوزستان، یزد، تهران مصاحبه حضوری صورت گرفت.

از آنجایی که بانک‌ها یکی از اماکن پرخطر برای ابتلا به بیماری کرونا محسوب می‌شوند، بانک ملی ایران برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید-19 و به منظور حفظ سلامت مشتریان و کارکنان بانک، اقدام به ارتقا و آمادگی کامل زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک کرده و ترغیب مشتریان به استفاده از خدمات بانکداری غیرحضوری را در دستور کار خود قرار داده است.
بانک ملی ایران تلاش دارد تا در روزهای شیوع کرونا ضمن توسعه امکانات خدمات غیرحضوری و همچنین تداوم خدمت‌رسانی مناسب در شعب خود، پروتکل‌های بهداشتی را نیز به صورت دقیق اجرایی کند.

اما با وجود آمادگی زیرساخت‌های لازم برای استفاده مشتریان از سامانه‌های غیرحضوری و همینطور تاکید این بانک براستفاده از خدمات غیرحضوری اما همچنان در بعضی از شعب بانک ملی ایران ازدحام مراجعین برای دریافت خدمات بصورت حضوری مشاهده می‌شود.
علاوه بر آن، کارکنان بانک ملی ایران در سطح شعب و ادارات پاسخگوی سوالات احتمالی شهروندان بوده و مشتریان می‌توانند بدون مراجعه حضوری از طریق تماس تلفنی با شعب و ادارات این بانک پاسخ سوالات خود را دریافت کنند .

لازم به ذکر است ضدعفونی مستمر، تب سنجی کارکنان در هنگام ورود، توزیع ماسک و موادضدعقونی کننده بین کارکنان، فاصله‌گذاری در حین ارائه خدمات به مشتریان و … از سایر اقداماتی است که در راستای کاهش خطر گسترش ویروس کووید-19 توسط این بانک  در شعب در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست