در سال های اخیر تاکسی های تلفنی جای خود را به تاکسی های آنلاین یا اینترنتی داده اند. در همان اوایل ظهور خدمات تاکسی اینترنتی شرکتهای بسیاری به ارائه این خدمات روی آوردند اما در ادامه راه نتوانستند با رقبای بزرگ خود همچون اسنپ و تپ سی رقابت کنند. اما این دو شرکت در مدت کوتاهی توانستند جایگاه خود را در این بازار تثبیت کنند.
انجام تحقیقات بازار و شناسایی و پیش بینی سهم بازار در چنین فضای رقابتی نزدیک می تواند کمک بسزایی در رشد و توسعه بازار خدمات تاکسی های اینترنتی از جمله شرکت تپ سی داشته باشد.
در واقع درک و شناسایی سهم بازار به شرکت ها این امکان را میدهد تا جایگاه دقیق خود را در بازار بشناسند و در راستای افزایش سوددهی گام بردارند.
شناسایی روند موفقیت و یا روند رو به کاهش یک شرکت در بازار از جمله عواملی است که می تواند به سرمایه گذاران به تصمیم گیری در سرمایه گذاری به روی طرح مورد نظر کمک کند.
واحد تحقیقات بازار و مشریان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران طی پژوهشی اقدام به بررسی سهم بازار یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی کرده است.
پروژه حاضر به صورت مصاحبه تلفنی در مهر ماه 1399 با تکمیل 3567 پرسشنامه انجام گردید.
اهداف پروژه:
- اندازه گیری سهم بازار
- آگاهی از اولویت ذهنی کاربران از برند
- شناسایی عمده ترین دلایل استفاده و عدم استفاده از تاکسی اینترنتی در بین جامعه