رونق کسب و کارهای مجازی در سایه کرونا
با توجه به شرایط کنونی جامعه و شیوع بیماری COVID–19 ،حلقه اتصال خرید از طریق فضای مجازی و مشتری، شرکتی است که به صورت فیزیکی کالا را به دست مشتری برساند. از سوی دیگر کارشناسان و متولیان نهادهای پزشکی بر لزوم استفاده مردم از فروشگاههای آنلاین و کسب و کار های مجازی اذعان داشته اند. بنابراین صاحبان فروشگاههای اینترنتی در سراسر جهان به این نحوه فروش روی آوردند. و استقبال از نحوه این نوع خرید و فروش به شکلی بود که کارشناسان معتقدند در سالهای نه چندان دور تمامی کسبوکارها به صورت آنلاین فروش داشته و فروش و عرضه کالا به صورت سنتی انجام نخواهد پذیرفت.
حال با شیوع ویروس کرونا و اتفاقاتی نظیر آن شاهد افزایش خرید آنلاین مردم جهان و میل بیشتر آنان به خرید آنلاین هستیم. رفتاری که به عقیده کارشناسان کسب و کار های مجازی حداقل چندین سال زمان لازم داشت تا به این مرحله برسد. اما وجود ویروس کرونا مزید بر علت شد تا امروزه و در حال حاضر اکثریت مردم جامعه خرید آنلاین را ترجیح دهند.
پروژه اندازه بازار با هدف درک بهتر نیاز کسب و کار های مجازی جهت ارسال مرسولات پستی و ارائه خدمات حمل و نقل بهتر با جامعه هدف فروشگاه های آنلاین، خرده فروشی ، شرکت های تولیدی و خدماتی در مرکز تماس شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با موفقیت انجام شد.
این طرح مصاحبه تلفنی توسط تیم پژوهشگران مرکز تماس در تیر ماه 1399 صورت پذیرفت و شاخص های زیر مورد ارزیابی قرار گرفت:
- حجم مرسوله ارسالی فروشگاه ها.
- کدام راهکار حمل و نقل جهت ارسال مر سوله ها از دیدگاه شرکتها مناسبتر میباشد؟
- پوشش دهی جغرافیایی ارسال کالاهای فروشگاه ها.
- مهم ترین چالش های در حال حاضر برای ارسال یا دریافت کالا.
- مهم ترین دلایل انتخاب پیمانکار خدمات حمل و نقل.