رونق کسب و کارهای مجازی در سایه کرونا

با توجه به شرایط کنونی جامعه و شیوع  بیماری COVID19 ،حلقه اتصال خرید از طریق فضای مجازی و مشتری، شرکتی است که به صورت فیزیکی کالا را به دست مشتری برساند.  از سوی دیگر کارشناسان و متولیان نهادهای پزشکی بر لزوم استفاده مردم از فروشگاه‌های آنلاین و کسب و کار های مجازی اذعان داشته اند. بنابراین صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی در سراسر جهان به این نحوه فروش روی ‌‌آوردند. و استقبال از نحوه این نوع خرید و فروش به شکلی بود که کارشناسان معتقدند در سال‌های نه چندان دور تمامی کسب‌وکارها به صورت آنلاین فروش داشته و فروش و عرضه کالا به صورت سنتی انجام نخواهد پذیرفت.

حال با شیوع ویروس کرونا و اتفاقاتی نظیر آن شاهد افزایش خرید آنلاین مردم جهان و میل بیشتر آنان به خرید آنلاین هستیم. رفتاری که به عقیده کارشناسان کسب‌ و کار های مجازی حداقل چندین سال زمان لازم داشت تا به این مرحله برسد. اما وجود ویروس کرونا مزید بر علت شد تا امروزه و در حال حاضر اکثریت مردم جامعه خرید آنلاین را ترجیح دهند.

 

فروشگاه های آنلاینپروژه اندازه بازار با هدف درک بهتر نیاز کسب و کار های مجازی جهت  ارسال مرسولات پستی و  ارائه خدمات حمل و نقل بهتر با جامعه هدف فروشگاه های آنلاین، خرده فروشی ، شرکت های تولیدی و خدماتی در مرکز تماس شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با موفقیت انجام شد.

 

این طرح  مصاحبه تلفنی توسط تیم پژوهشگران مرکز تماس  در تیر ماه 1399 صورت پذیرفت و شاخص های زیر مورد ارزیابی قرار گرفت:

  1. حجم مرسوله ارسالی فروشگاه ها.
  2. کدام راهکار حمل و نقل جهت ارسال مر سوله ها از دیدگاه شرکتها مناسبتر میباشد؟
  3. پوشش دهی جغرافیایی ارسال کالاهای فروشگاه ها.
  4. مهم ترین چالش های در حال حاضر برای ارسال یا دریافت کالا.
  5. مهم ترین دلایل انتخاب پیمانکار خدمات حمل و نقل.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست